Handlekurv


Handlekurven er tom

0,-

0

Kjøpsbetingelser

 

Kjøpsbetingelser og bestillingsinformasjon

 

Generelt

Følgende salgsbetingelser gjelder for alt salg av varer og tjenester (produkter) fra nettbutikken www.bini.no til forbrukere. Salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet ved ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for handelen. www.bini.no eies og drives av Bini Distribution As. 

Priser og betaling

Priser på varene er oppgitt i norske kroner. Gratis frakt. Kjøpesummen gjøres opp ved bruk av Klarna eller Vipps. Ved bestilling blir kjøpesummen reservert på kortet og belastet først når varen sendes.

Frakt og retur

Bestillinger som skal sendes, leveres som klimanøytral servicepakke med Bring. Dette tar vanligvis 2-4 virkedager.

Posten sender ut hentemelding elektronisk på SMS eller e-post. Om du ikke har oppgitt mobilnummer, sendes varselet på e-post. Det er derfor viktig at korrekt informasjon er oppgitt ved bestilling og at du sjekker at hentemeldingen ikke har havnet i spamfilteret. Posten har en hentefrist på 14 dager fra pakken ankommer postkontoret. Ved utløpt hentefrist vil pakken sendes automatisk i retur til oss. Slike uavhentede forsendelser vil bli belastet et gebyr på kr 250 + frakt tur/retur for å dekke våre utlegg. Ved manglende betaling vil kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kunden dekker fraktkostnad hvis varen skal returneres innen angrefristen.

Angrerett

Du har etter angrerettloven en angrefrist på 14 dager. Angrefrisen løper fra den dagen du mottar varen. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du senest innen 14 dager etter at du mottok leveransen, gi oss melding om dette. Du kan benytte angreskjemaet som ble levert sammen med produktet, eller du kan melde oss på e-post eller telefon. Produktet sendes tilbake til oss i originalemballasje, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Eventuell returforsendelse må betales av kunden. Kunden har risikoen for transporten tilbake til oss og for at varen er i samme forfatning som da den ble mottatt. Tilbakebetaling vil skje etter at vi har mottatt varene og kontrollert at de er i ubrukt stand og i originalembalasje. Dette kan ta opptil 14 dager.

Reklamasjon

Jeg har fått en feilvare og vil reklamere på produktet. Hvordan går jeg frem?

Hvis du mistenker at du har fått en feilvare, ber vi deg vennligst kontakte oss via e-post på hei@bini.no Skriv Reklamasjon og ordrenummer i emnefeltet, og en kort beskrivelse av hva som er feil med varen. Hvis du har mulighet, legg gjerne ved et bilde.

Forutsatt at produktene ikke er det ved levering, er misfargede produkter ikke berørt av reklamasjonsretten, da dette betraktes som slitasje. 


Personopplysninger

Kundeopplysninger oppbevares ifølge norsk lov, og vil ikke bli delt med /solgt til en tredjepart. Når du handler hos oss, lagrer vi blant annet navn, adresse og e-postadresse. Denne informasjonen er nødvendig for å levere varene til deg, samt å kontakte deg om det skulle være noe i forbindelse med bestillingen. Denne informasjonen må også oppbevares i forbindelse med regnskapsføring, avgiftshåndtering og eventuell returhåndtering. Av sikkerhetshensyn oppbevares også IP-adressen som er benyttet ved registrering av bestillingen. 


Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.